Veel gestelde vragen

Wilt u online bestellen en heeft u vragen over de transportkosten, levering, welke hoeveelheid u moet bestellen? Of heeft u andere vragen over zand, grind, grond of bestratingsmaterialen? Op deze veel gestelde vragen pagina geven we de antwoorden hierop.

Bezorgen jullie ook Bestratingsmaterialen?

Jazeker, Zandhandel Hoeksche Waard levert naast zand, grind en grond ook bestratingsmaterialen, zoals betontegels, betonbanden, splitplaten en koudasfalt.

Veel van onze leveringen zijn ten behoeve van bestratingen, daarom bieden we de mogelijkheid bestratingsmaterialen mee te bestellen met grondstoffen.

Ga naar de webshop om bestratingsmaterialen te bestellen.

We leveren bestratingsmaterialen gratis mee met onze zand, grind, split en grond leveringen. Als u grondstoffen bestelt en bestratingsmaterialen toevoegt aan uw order, worden hier geen extra transportkosten voor berekend.

Leveren jullie ook siergrind en split?

Zandhandel Hoeksche Waard heeft een groot assortiment siergrind en split uit voorraad leverbaar. Dit betekent dat u het na 24 uur op werkdagen al geleverd kan hebben.

Ga naar het grind en split assortiment om direct te bestellen.

Maar daar stopt de keuze niet, we hebben een veel groter assortiment waar u uit kunt kiezen. We kunnen nou eenmaal niet alle soorten op voorraad hebben.

Bekijk grindsoorten met een langere levertijd.

Bekijk splitsoorten met een langere levertijd.

Omdat deze een wat langere levertijd hebben kunt u deze daarom niet via de webshop bestellen. Maak een afspraak om ons volledige assortiment bij ons op locatie te bekijken.

Kan ik ook puin, grond of groenafval door jullie laten afvoeren?

Dat kan. Het is mogelijk om puin, grond of groenafval te laden met de kraan en deze materialen verantwoord voor u af te voeren.

We informeren u graag over de mogelijkheden en prijzen.

Neem contact op om producten af te voeren.

Moet ik aanwezig zijn als er wordt geleverd?

Dat is op zich niet nodig. Als u er maar voor zorgt dat er ruimte is om te storten op de gewenste plek. Uw bestelling wordt zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres gelost. Als u speciale wensen heeft kunt u dit doorgeven bij het afrekenen in het veld ‘opmerkingen voor de chauffeur’. Meestal is het wel duidelijk waar gestort moet worden, maar eventueel kunt u met stoepkrijt of lint de gewenste plek markeren.

Is het handig een zeiltje neer te leggen op de plek waar ik gestort wil hebben?

Nee dat is niet nodig en zelfs onhandig. Vaak wil men gestort hebben op een zeil of kleed om de ondergrond schoon te houden. Maar gaat u er maar vanuit dat de ondergrond schoon houden niet lukt en dat bij het opscheppen het zeil of kleed wordt beschadigd. Zonde van uw zeil of kleed. Eventueel kunt u de gewenste plek markeren met stoepkrijt of bijvoorbeeld afzetlint.

Is het mogelijk zand, grind of grond op een specifieke plek te storten?

Dat is zeker mogelijk. Kiest u bij het selecteren van het product voor ‘lossen met de boordkraan’. Hiermee kunnen we vaak, mits de plek bereikbaar is, precies tot de gewenste plek komen.



We kunnen ‘leveren op de gewenste plek’ niet altijd waar maken. Daarom kunnen we dit niet garanderen. Soms kan het gewoonweg niet, omdat bijvoorbeeld de ondergrond te zacht is of wordt beschadigd als de vrachtwagen erover heen zou rijden. Ook mogen we niet over trottoirs rijden.

Maar in de 90% van de gevallen lukt het wel en doen we dit graag voor u!

Kan ik twee of meer producten met elkaar combineren in één rit?

Dat is zeker mogelijk. U kunt tot maximaal 13m3 producten per rit met elkaar combineren. Uw bestelling wordt gelost met de boordkraan.

Bij de maximale hoeveelheid van 13m3 liggen de producten tegen elkaar en mengen ze op dat punt een beetje. Als u beide producten echt ‘schoon’ geleverd wilt hebben kunt u (één van) de producten laten leveren in BigBag. U kunt per rit maximaal 10m3 in BigBags bestellen.

Als ik vandaag bestel, wanneer wordt er dan geleverd?

De levertijd tussen het plaatsen van de bestelling en de levering is minimaal 24 uur. U kunt daarbij aangeven of u ‘s ochtends (tussen 7.00 en 12.00 uur) of ‘s middags (tussen 12.00 en 17.00 uur) geleverd wilt hebben of dat het tijdstip op de gekozen dag niet uitmaakt. We doen altijd ons uiterste best in het gekozen tijdvak te leveren, maar heel soms lukt dit niet. In dat geval laten we u dit zo spoedig mogelijk weten.

Neem contact op als u eerder wilt hebben geleverd. Dan kijken we of dat misschien toch mogelijk is en als het mogelijk is leveren we natuurlijk met alle plezier!

Wat kost een kuub zand?

1 kuub zand kost bij Zandhandel Hoeksche Waard €27.50 excl. handling en transportkosten.

Belangrijk om te weten is dat het grootste deel van de kosten bestaan uit de transportkosten. Voor een kuub zand met een scherpe prijs zoek je daarom het liefst een zandleverancier bij je in de buurt. Ons motto is ‘Lokaal geleverd, scherp geprijsd’.

Daarnaast is de leverwijze van invloed op de prijs; los gekiept, uitgeknepen met de boordkraan of verpakt in hele of halve BigBag. Alle onze productprijzen zijn te vinden in de webshop.

Transportkosten berekenen
1. Selecteer het gewenste product
2. Vink eventueel leveren in BigBag of lossen met de boordkraan aan
3. Zet op de bestellijst
4. Ga verder om het adres in te vullen
5. De webshop berekent nu de ritprijs op basis van de reistijd
6. Als u akkoord bent met de prijs, kunt u de bestelling voltooien door af te rekenen via iDeal

Wat zijn de transportkosten?

U kunt de transportkosten zelf berekenen. Selecteer het gewenste product, zet op bestellijst, Ga verder naar levering plannen en afrekenen en vul hier het afleveradres in om de ritprijs en het aantal benodigde ritten te berekenen.

De transportkosten worden berekend op basis van de reistijd naar het door u opgegeven leveradres.

Hoe kan het dat jullie prijs lager is dan andere aanbieders?

Met ons bestelt u rechtstreeks bij een onafhankelijke leverancier, zonder tussenkomst van een landelijk bestel platform die er een bedrag bij op rekent.

Als u ons heeft gevonden zitten we waarschijnlijk bij u in de buurt. Onze insteek is dat we alleen lokaal leveren waardoor we al snel een lagere ritprijs kunnen rekenen dan een leverancier die verder weg zit.

De wegen zijn al druk genoeg. Een kortere rit betekent naast een lagere ritprijs ook minder belasting voor het klimaat. Win win!

Kunnen jullie een offerte voor mij maken?

Dat is niet nodig! Onze prijs is transparant. U kunt uw (rit)prijs gemakkelijk zelf berekenen in de webshop.

Selecteer de gewenste producten en hoeveelheden, en hoe u deze geleverd wilt hebben. De website berekent bij de afrekenen pagina op basis van het adres wat u invoert de ritprijs en hoeveel ritten er nodig zijn om uw bestelling te leveren.

Als u akkoord bent met de prijs kunt u de levering plannen, aangeven of u wel of niet aanwezig bent bij het lossen, de bestelling voltooien en afrekenen via iDeal.

U ontvangt een orderbevestiging met alle ordergegevens inclusief een pdf factuur via de mail.

Leveren jullie alleen aan particulieren?

Zeker niet. Zandhandel Hoeksche Waard levert al decennia aan hoveniers, infra, bouwbedrijven, overheid en bedrijven. Kijk ook op de pagina Transport.

Leveren jullie ook in mijn stad/dorp?

Bekijk de kaart met ons levergebied op de pagina ‘Levergebied‘. Hoe dichterbij u woont, hoe korter we onderweg zijn, hoe lager de ritprijs. Als u op de afrekenen pagina uw adres invoert wordt automatisch de ritprijs en het aantal benodigde ritten berekend.

Ik heb mijn adres ingevoerd, maar ik zie geen ritprijs. Hoe kan dat?

Dit komt bijna altijd omdat de postcode niet (goed) is ingevuld. Vul daarom alle adres velden goed in.



Als u geen ritprijs ziet na het invoeren van uw adres, controleer dan of u straatnaam, huisnummer, postcode en plaats goed heeft ingevuld.

Als u heeft gekozen voor ‘verzenden naar een ander adres’, controleer dan ook of hier straatnaam, huisnummer, postcode en plaats goed zijn ingevuld.

U vindt de ritprijs in het kosten overzicht onder het kopje subtotaal.



Heeft u alle velden goed ingevuld en ziet u nog steeds geen prijs? Neem dan contact met ons op.

Leveren jullie ook op zaterdag?

Nee, wij leveren alleen op werkdagen. Op de afrekenpagina ziet u bij het selecteren van de leverdatum een overzicht van beschikbare data.

Kan ik ook in BigBag bestellen?

Dat kan zeker, u kunt dit in de webshop aangeven bij het gewenste product. U kunt tot 10 BigBags of 20 halve BigBags per rit bestellen.

Hoe bereken ik de benodigde hoeveelheid?

Kuub of m3 is de eenheid waarmee volume wordt uitgedrukt. U bestelt het aantal kuub (m3).
Vermenigvuldig lengte x breedte x hoogte om het aantal kubieke meters (m3) te berekenen:

Lengte in meters x breedte in meters x hoogte in meters = volume in m3

Bestel iets extra vanwege het inklinken
Houd er rekening mee dat zand en grond ‘inklinkt’. Inklinken betekent dat de gestorte hoeveelheid inzakt als het op de plaats van bestemming is gestort of geschept. Bestel daarom tussen de 10% tot 15% meer dan het berekende volume:

Volume in m3 + (volume in m3 x 15%) = te bestellen aantal m3.

Dit komt trouwens niet heel precies, reken een beetje ruim en rond af op hele of halve kuubs. Dus als u met 10% mooi rond uitkomt is dat mooi genoeg. Bestel alleen niet te weinig, want is zonde (en duur) als we twee keer moeten rijden omdat er net te weinig blijkt te zijn…

Rekenvoorbeeld
Stel u wilt straatzand bestellen voor uw nieuw aan te leggen terras van 3m bij 4,5m. Dan berekend u de benodigde aantal m3 (of kuub) als volgt: Bepaal eerst de oppervlakte en vermenigvuldig dit met dikte van op te hogen oppervlak.

Bepaal de oppervlakte: Meet hiervoor de lengte en breedte op in meters en vermenigvuldig deze met elkaar, in dit geval:

4,5m. x 3m. = oppervlakte van 13,5m2 (m2 is vierkante meter).

Bepaal nu de ‘dikte’ (hoogte) van het op te brengen straatzand. In dit geval willen we een dikte van 25cm oftewel 0,25m. Dit vermenigvuldigen we met de oppervlakte:

13,5 x 0,25 = 3,4m3

Omdat het zand nog inklinkt tellen we er 10% tot 15% bij op.
Eerst kijken we waar we uitkomen met 10% extra:

3,4 x 10% = 0,3
0,3 + 3,4 = 3,7m3

Dan kijken we waar we uitkomen met 15% extra:

3,4 x 15% = 0,5
0,5 + 3,4= 3,9m3

We willen niet te weinig bestellen, als we beide uitkomsten (3,7m3 en 3,9m3) met elkaar vergelijken en we naar een heel of half naar boven willen afronden komen we uit op 4m3, de benodigde hoeveelheid 😉

Hoe werkt de betaling? Krijg ik ook een factuur?

Als u via de webshop bestelt kunt afrekenen via iDeal. Zodra u de bestelling heeft voltooid ontvangt u een orderbevestiging met pdf factuur via de mail.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt een bestelling 24 uur voor levering nog zonder kosten annuleren. Indien de vrachtauto eenmaal geladen is, zullen de ritprijs en de kosten voor het afstorten voor uw rekening komen. Neem om uw bestelling te annuleren zo snel mogelijk contact op. Zie ook onze algemene voorwaarden.

Kan ik los gestort materiaal retourneren?

Los gestort en uitgeknepen met de boordkraan materiaal kan niet teruggenomen worden i.v.m. het risico van vermenging met de ondergrond van de losplek die ontstaat bij het losstorten en uitknijpen. Het is wel mogelijk dat u het los gestorte of uitgeknepen materiaal door ons laat afvoeren. Neem hiervoor contact met ons op zodat we op afvoertarief het materiaal kunnen afvoeren.